Mededeling

Collapse
No announcement yet.

{HOW TO} Velgen schoonmaken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kben net 2 velgenborsteltjes gaan halen se.
    Ik had eerst een Gardena velgenborstel met zo'n koppeling voor de tuinslang erop, maar die haren waren VEEL te hard naar men zin. Als ge daar 20 keer u velgen meer kuist is de verf eraf.....

Ik heb dan maar 2 velgenborstels gekocht die mij er redelijk deftig en praktisch uitzien.
    Kzal het is testen alsk men nieuwe velgen heb

Comment

• Ik heb vandaag voor de eerste keer eens de Meguiars Ultra-Safe Wheel Spoke Brush gebruikt die ik op de detail day gekocht had en ik moet zeggen dat dat een verrekte handig ding is. Vroeger poetste ik de binnenste rand van de velgen nooit omdat ik daar toch niet bij kon, maar met deze borstel is dat echt een fluitje van een cent! Echt een aanrader, ben content dat ik hem aangeschaft heb!!!

Comment

• Hallo,

Mag ik jullie de tip meegeven over het product Dasty, dit is verkrijgbaar oa bij Wibra & AH.

Dit is een middel om te ontvetten, maar werkt uitstekend om je velgen spik en spam te maken.

Velgen die door en door zwart van remstof zijn, krijg je hiermee blinkend.

Velg natmaken, Dasty opspuiten, en 2minuten laten inwerken. Hierna met lauw water je velg schoonborstellen en afspoelen...

Fles Dasty 750ml 1.89 euro

MZL

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Windkracht13 Bekijk Berichten
          Hallo,

Mag ik jullie de tip meegeven over het product Dasty, dit is verkrijgbaar oa bij Wibra & AH.

Dit is een middel om te ontvetten, maar werkt uitstekend om je velgen spik en spam te maken.

Velgen die door en door zwart van remstof zijn, krijg je hiermee blinkend.

Velg natmaken, Dasty opspuiten, en 2minuten laten inwerken. Hierna met lauw water je velg schoonborstellen en afspoelen...

Fles Dasty 750ml 1.89 euro

MZL

Ik twijfel geen seconde aan je verhaal, maar dat spul vreet misschien de vernis en al op van je velgen....no thanks

Comment

• Ik zie dat je me niet geloof, mensen neem ff de moeite om een stukje te lezen op:

www.meguiars.nl Zoek daar op Dasty...

Messchien dat je me dan geloof, het scheeld opm den duur een hoop euries!

Ik gebruik dit ook al een tijdje op splinter nieuwe velgen, ze blijven schoon, blinkend, enn zonder schade.

Doe er je voordeel mee...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Windkracht13 Bekijk Berichten
              Ik zie dat je me niet geloof, mensen neem ff de moeite om een stukje te lezen op:

www.meguiars.nl Zoek daar op Dasty...

Messchien dat je me dan geloof, het scheeld opm den duur een hoop euries!

Ik gebruik dit ook al een tijdje op splinter nieuwe velgen, ze blijven schoon, blinkend, enn zonder schade.

Doe er je voordeel mee...
              Ik zou er toch wel bijvermelden dat het niet voor alle type velgen bruikbaar is. Of je zou nogal veel boze mail kunnen krijgen

Comment

• Ik ga het in elk geval niet gebruiken op mijn nieuwe velgen. Daar zijn ze me iets te waardevol voor.

Voor die wieldop-gevallen lijkt het me wel geschikt, maar een gelakte en gepolijste velg.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                  Ik zou er toch wel bijvermelden dat het niet voor alle type velgen bruikbaar is. Of je zou nogal veel boze mail kunnen krijgen
                  Voor welke wel en welke niet?
                  Op het meguiars forum zijn ze toch heel positief.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                    Voor welke wel en welke niet?
                    Op het meguiars forum zijn ze toch heel positief.
                    Ik zou het zeker niet op gepolierde velgen gebruiken !

Comment

Ik zou het zeker niet op gepolierde velgen gebruiken !
                      Maar dus wel veilig op gewone lichtmetalen velgen?
                      Zoals deze?

Comment

Maar dus wel veilig op gewone lichtmetalen velgen?
                        Zoals deze?
                        Wel, ik kan geen garanties geven daar ik het nog nooit gebruikt heb, maar ik neem aan van wel.

Als je goedkoop wil gaan zou ik mij MC2 (virosol) aanschaffen. Kan je nog voor allerhande andere zaken gebruiken ook

Het is een APC en naargelang het aanlengen kan je het voor veel zaken gebruiken

Comment

Als je goedkoop wil gaan zou ik mij MC2 (virosol) aanschaffen. Kan je nog voor allerhande andere zaken gebruiken ook
                          heeft niets te maken met goedkoop gaan.
                          Ik heb momenteel een wheel spoke brush en de hot rims all wheel cleaner, maar ik krijg er niet alle zwarte puntjes mee weg en het spul stinkt bovendien heel erg.

Comment

• Die zwarte puntjes zijn teerrestjes, en die verwijder je in 10 seconden met een doodgewone teerreiniger uit de NeuroShop. Op spuiten, effe laten inwerken, en afvegen. Klaar! Kost je 3 of 4 EUR en zo'n bus kan makkelijk 2 jaar meegaan als je ze enkel daarvoor gebruikt.

Daarvoor moet je echt geen dure velgenreiniger kopen, of een hyperbrush ofzo.

Comment

heeft niets te maken met goedkoop gaan.
                              Ik heb momenteel een wheel spoke brush en de hot rims all wheel cleaner, maar ik krijg er niet alle zwarte puntjes mee weg en het spul stinkt bovendien heel erg.
                              Die zwarte puntjes kan je best met klei verwijderen hoor ! Niet met een cleaner

Comment

• Sorry, maar dáár heb je toch écht geen klei voor nodig. 't Gaat 100 keer sneller met een teerverwijderaar. En 't kost minder. En omdat je 't product slechts heel lokaal aanbrengt en maar kort op de velg laat is 't niet schadelijk voor je velgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Die zwarte puntjes zijn teerrestjes, en die verwijder je in 10 seconden met een doodgewone teerreiniger uit de NeuroShop. Op spuiten, effe laten inwerken, en afvegen. Klaar! Kost je 3 of 4 EUR en zo'n bus kan makkelijk 2 jaar meegaan als je ze enkel daarvoor gebruikt.

Daarvoor moet je echt geen dure velgenreiniger kopen, of een hyperbrush ofzo.
                                  Die heb ik niet speciaal daarvoor gekocht, hoor.
                                  'k Heb nog een spuitbus teerreiniger staan, 'k zal een proberen.

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  Die zwarte puntjes kan je best met klei verwijderen hoor ! Niet met een cleaner
                                  Met klei dat weet ik. Maar 'k ben te lui om heel mijn velgen daarmee te doen. 'k Zoek een simpeler en snellere oplossing.

Comment

'k Heb nog een spuitbus teerreiniger staan, 'k zal een proberen.
                                    Een zéér klein beetje op zo'n puntje spuiten, liefst een puntje dat "verticaal" tegen de velg hangt, zodat je 't goed ziet als 't oplost en begint "uit te lopen". Als je dat ziet : goeie zaak. Meteen frotten, en indien nodig een 2e of 3e keer een minimale hoeveelheid product op dat puntje, en maximaal 10 à 15 seconden laten inwerken. Zeer goed naspoelen.

De velgen van de E46 die 'k detailde hadden er enorm last van, en hadden in sommige hoeken zelfs lichtjes last van die "bruine waas". Ging allemaal perfect weg op de makkelijkste manier ever, met een minimale hoeveelheid teerreiniger.

Comment

De velgen van de E46 die 'k detailde hadden er enorm last van, en hadden in sommige hoeken zelfs lichtjes last van die "bruine waas".
                                      Heb ik ook.
                                      Ik heb de indruk dat BMW-velgen veel sneller vuil worden dan andere. Ik heb vroeger nooit zo'n vuile velgen gehad op eender welke wagen.

Comment

• Ofwel rem je meer (omdat je sneller of sportiever rijdt?) ofwel levert BMW zeer vervuilende remblokken.

Comment

Ofwel rem je meer (omdat je sneller of sportiever rijdt?) ofwel levert BMW zeer vervuilende remblokken.
                                          Ik ben geneigd voor de tweede uitleg te kiezen.

Comment

Working...
                                          X